شیر برقی (SOLENOID VALVE)

قیمت:

درخواست قیمت

شیر برقی (SOLENOID VALVE)

قیمت:

درخواست قیمت

توضیحات

تجهیزات ضد انفجار و ابزار دقیق
پارس کنترل نماینده رسمی تجهيزات ضد انفجار

 

شیر برقی (SOLENOID VAVLE) :

قطع و وصل کردن مسیر یک سیال بوسیله جریان الکتریکی توسط شیر برقی انجام میپذیرد.که از دوقسمت بدنه شیر و بوبین تشکیل شده است.

قسمت سولونوئید  خود شامل بخش های زیر میباشد :

  • سیم پیچ
  • میله آهنی
  • فنر
  • شیر کنترلی
  • کانل کنترلی

 

و شیر اصلی از ورودی، خروجی، دیافراگم  و فنر دیافراگم تشکیل می‌شود.

 

انواع شیر برقی : 

شیر های برقی معمولا در دو نوع بسته (NC) و باز (NO) تقسیم بندی میشوند که در حالت بسته نیروی وارد شده به شیر باعث باز شدن شیر و مسیر سیال میگردد و در حالت باز برعکس میباشد . .برای شیر های بزرگ که برای باز و بسته کردن ان نیاز به نیروی بزرگ باشد از عملگر ها یا اکچویتور ها استفاده میشود که این عملگر ها دارای انواع خطی و دورانی میباشد . و این عملگر  دارای سه نوع الکتریکی ، هیدرولیکی و پنوماتیکی میباشند . شیر های برقی میتوانند در مکان های مستعد انفجار نیز مورد استفاده قرار گیرند که در این شرایط باید از نوع ضد انفجار استفاده کرد .

در نوع دیگر شیر برقی که به شیر برقی غیر مستقیم یا پایلوت گفته میشود. در این شیر برقی ها از فشاری که از ورودی شیر وارد میشود برای بسته نگه داشتن شیر استفاده میشود و با صرف انرژی کمتری میتوان حجم زیادی را عبور دهد.

نصب و راه اندازی : 

برای انتخاب و نصب شیر های برقی مهم ترین موضوع توجه به ولتاژ بوبین میباشد که میوانند 12 یا 24 یا 220 ولت باشند.معمولا در سیستم هایی که شیر های برقی از PLC  دستور میگیرد از نوع 24 ولت استفاده میگردد .

شرکت پارس کنترل وارد کننده و تامین کننده انواع شیر برقی معمولی و ضد انفجار در انواع برند های ASCO. BIFOLD , NORGREN ,MAXSEAL  و ... میباشد.

برای مشاهده انواع ترانسمیتر های فشار لطفا کلیک کنید . 

 

مشخصات فنی

فایل های مرتبط